[i5o7]
DE LA VILLE DE PARIS.
141
CCXXVIII. — Publication en Chastellet des lettres du Roy d'exemption de ban
POUR LES BOURGOIS DE P.ARIS.
Entrele 6 et le 11 octobre 1507. (Fol. 190 r°.)
Et le .....jour dud. mois d'Octobre, furent
lesd, lettres présentées à mond. sr le Prevost de Paris tenant son siege en l'auditoire de Chastellet, et illec par son ordonnance leues, publiées et en­registrées selon leur forme et teneur : dont mess"
les Eschevins de la Ville et Procureur d'icelle qui là estoient requirent lettres, qui leur fut octroyé par mond. srle Prevost. Et ce fait, leur furent rendus les originaulx pour estre gardez en l'Ostel de lad. Ville.
CCXXIX. — Ensuit la teneur du mandement raillé de par la Ville aux Quarteniers d'icelle
POUR FAIRE LES INJONCTIONS DESSUSD.
11 octobre 1507. (Fol. 190 r°.)
"De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
"Sire Nicolas de Neufville, Quartenier de lad. Ville, en ensuyvant la deliberation de l'assemblée, faicte en l'Ostel d'icelle mercredi derrenier passé, tou­chant la rescription des lettres du Roy nostre s°, de l'exemption de son ban ou arriereban octroyée aux bourgois de Paris tenans fiefz ou arrierefiefz, dont lecture fut led. jour faicte, informez vous des per­sonnes, quelz qu'ilz soyent, demourans aud. quar­tier qui tiennent fiefz ou arrierefiefz, et à iceulx faictes commandement de par nous que, dedans le jour de Toussains prochain venant, ilz soyent et se tiennent selon la valleur de leursd, fiefz en souffisans habil-
lemens de guerre pour la garde et tuition de ceste ville, ainsi que led. Sr le veult et mande par sesd, lettres. Et nous rapportez dedans led. terme de Tous­sains par escript les noms et surnoms desd, tenans fiefz ou arrierefiefz et ce que aurez sur ce trouvé, pour en leur reffuz y estre par nous pourveu; et que en ce n'ait faulte.
"Donnésoubz l'un de noz signetz, le lundi xi" jour d'Octobre l'an mil v° sept."
Ainsi signé : J. Hesselin.
Lesquelz Quarteniers de la Ville ont depuis fait leur rapport à mess™ les Prevost des Marchans et Eschevins, et baillé par escript de ce qu'ilz ont fait.
CCXXX. — Lettres de creance du Roy touchant la force de la Ville.
i5 novembre 1507. (Fol- 190 v°.)
L'an mil cinq cens sept, le lundi xv" jour de No­vembre, én assemblée de Ville où estoient convo­quez les Conseillers et Quarteniers d'icelle, monsr le premier president maistre Jehan de Ganay présenta unes lettres missives du Roy dont la teneur s'ensuyt :
A noz très chers et bien amez les Prevost des Mar­chans, Eschevins, bourgois, marchans et autres manans et habitans de nostre ville et cité de Paris.
Et au dedans desd, lettres estoit escript ce qui s'ensuyt:
han de Gannay, de vous dire et declerer de par nous aucunes choses qui touchent le bien de nous et de vous, et dela force et chose publique de vostre ville : si vous prions que le croyez et adjoustez foy à ce qu'il vous en dira de nostre part, comme si nous mesmes le vous disions.
"Donné à Blois, le neufviesme jour de Novembre, n
Ainsi signé : LOYS.
Cotereau.
creance desd. lettres.
Après la lecture desquelles lettres, mond. sr le president commança dire et reciter que le Roy avoit par cy devant congneu en maintes manieres les ca-villations, subtillitez et dampnées entreprinses que le Roy des Romains contre verité et raison avoit et
9 novembre.
"De par le Roy.
"Trés chers et bien amez, nous avons donné charge à nostre amé el feal conseiller et premier president en nostre Court de Parlement, maistre Je-